Herroepingsrecht en Retouren.

Als consument heeft u binnen de Europese en Nederlandse wetgeving recht op een zogenoemde afkoelingsperiode (herroepingsrecht) wanneer u een product via een webshop aankoopt.


Product retour sturen Online aankopen

Heeft u een product gekocht via de webshop en is het niet wat u ervan had verwacht? Dan heeft u de mogelijkheid om, binnen 14 dagen na ontvangst, het product zonder opgaaf van reden kosteloos terug te sturen via het herroepingsrecht.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dient u aan de voorwaarden te voldoen. U kunt ons retourformulier invullen om het retourproces in gang te zetten. Geef hierin ook aan of u uw geld terug wilt ontvangen, of ruilen voor een ander product. Als u wilt ruilen vernemen wij ook graag welk product u wilt ontvangen.

 


Defecte producten

Heeft u een product dat kapot is? Dan kunt u dit aanmelden via het retour formulier

 


Aanvragen retourformuler

U kunt het retour formulier aanvragen via het e-mail adres: klantenservice@sunshinestore.nl

 


Status retour zending

Wanneer u het product naar ons opstuurt duurt het even voor deze bij ons binnenkomt. U ontvangt een bericht van ontvangst, zodra wij het product in behandeling nemen. In dit bericht wordt uw factuur of bestelnummer vermeld.

 


Voorwaarden herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is er om consumenten te beschermen voor miskopen. Er moet wel aan enkele voorwaarden worden voldaan om aanspraak te kunnen maken op het herroepingsrecht.

  • U heeft 14 dagen de tijd om te herroepen. Daarna dient het product binnen 14 dagen aan ons te worden geretourneerd. Meld deze voor een goede afhandeling aan via het retourformulier. Ook kunt u gebruikmaken van het modelformulier, waarnaar wordt verwezen in de orderbevestiging.
  • Het product dient privé te zijn aangeschaft. Indien de factuur op een zakelijke naam staat en er dus geen sprake is van een consumentenkoop, vervalt het herroepingsrecht.
  • Het product mag niet uitgebreid gebruikt zijn, enkel kort getest om te zien of dit u bevalt.
  • Er mag geen zichtbare schade of duidelijke tekenen van gebruik op het product te vinden zijn.
  • Het product met alle onderdelen en accessoires die erbij horen, inclusief originele verpakking, dient in dezelfde staat te worden geretourneerd zoals dit naar u was verstuurd.

Wij bieden de mogelijkheid om de retourzending kosteloos te versturen via post.nl. Na uw aanmelding ontvangt u hiervoor een verzendlabel. Mocht u ervoor kiezen om de retourzending met een andere pakketdienst te versturen dan zijn de kosten en het risico voor uw rekening.

Wees u ervan bewust dat het herroepingsrecht niet van toepassing is voor zakelijke klanten

 


Uitzonderingen op het herroepingsrecht

Hieronder enkele specifieke gevallen, waarbij u geen gebruik kunt maken van het herroepingsrecht:

  • Producten welke na verbreken van de verzegeling of openen van de verpakking om hygiënische redenen niet retour kunnen worden genomen (zoals hoofdkussens, dekbedden).

 

Bijbetaling bij ruilen

 

Sunshine Store B.V. biedt de mogelijkheid om binnen het herroepingsrecht te kiezen voor omruiling met bijbetaling. Dit werkt als volgt:

  1. U meldt het product aan onder herroepingsrecht en geeft aan welk product u wenst te ontvangen.
  2. Na goedkeuring ontvangt u een label waarmee u kosteloos het product via een Post.nl kunt laten opsturen.
  3. Wanneer wij uw product hebben ontvangen controleren wij of deze voldoet aan de voorwaarden van het herroepingsrecht.
  4. Eenmaal goedgekeurd, zetten wij een nieuwe order in en wordt u binnen 2 werkdagen geïnformeerd over het bij te betalen bedrag en ontvangt u de betalingsinstructies.
  5. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, wordt de order gereed gemeld.
  6. Als het gewenste product op voorraad is, wordt dit direct verzonden. U ontvangt dan ook een track en trace nummer om uw product te kunnen volgen.

 


Hoelang duurt het voordat ik een nieuw product ontvang?

Wanneer u een product heeft aangemeld onder het herroepingsrecht om deze om te ruilen, is het afhankelijk van een aantal factoren hoelang de afhandeling duurt.

  • Zorg ervoor dat u uw product zo spoedig mogelijk opstuurt.
  • Afhankelijk van uw keuze kan het zijn dat u dient bij te betalen. Zorg ervoor dat een eventuele bijbetaling snel wordt uitgevoerd.
  • Van het gewenste product dient er voldoende voorraad te zijn. Wij kunnen het product pas opsturen wanneer dit in voorraad is.

Wanneer wij uw product hebben ontvangen en het gewenste product is op voorraad, ontvangt u binnen twee werkdagen het nieuwe product.

 


Retour creditering

Heeft u uw product geretourneerd onder het herroepingsrecht? Dan krijgt u binnen 14 dagen na ontbinding (het moment waarop wij op de hoogte zijn van de herroeping/aanmelding) het aankoopbedrag terug. Wij wachten binnen deze periode met de betaling totdat wij het product in goede staat hebben ontvangen.

U ontvangt alle reeds betaalde bedragen retour, dus ook de verzendkosten die u betaald heeft om het product te krijgen. LET OP! Enkel tot het bedrag van een standaardlevering wordt vergoed.

 


Garantieduur

Als consument heeft u, bij normaal gebruik, recht op 6 maanden garantie op producten die bij Sunshine Store B.V.zijn aangeschaft.

Let op! Wanneer de aankoop op naam van een bedrijf is gedaan valt deze buiten de consumentenrechten. U heeft dan enkel recht op de fabrieksgarantie. Normaliter is de fabrieksgarantie één jaar. Bij een langere garantietermijn staat dit bij het product vermeld.